نوشته شده توسط : مهناز محمدی

ریموور مو چیست؟

ریموور مو پاک کننده رنگ ناخواسته مو مانند رنگ شرابی و رنگ‌های گیاهی است. استفاده از ریموور مو برای از بین بردن رنگ نامطلوب مو بهترین روش است. به بیانی دیگر دکلره به عملی گفته می‌شود که نتیجه آن پراکنده کردن و خارج کردن پیگمنت‌های طبیعی مو (منظور موی رنگ نشده است) از ساختمان مو بوده و رنگ مو را روشن می‌کند.

راستی میدونستید که با ثبت نام در کلاس های آموزش رنگ مو و مش مو ، آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان می‌تونید هم مدرک فنی و حرفه ای بگیرید و هم از آخرین تکنیک‌های آرایشگری حرفه‌ای رو یاد بگیرید و حسابی از اونها در بازار خیلی خیلی شلوغ آرایشگری پول دربیارید؟!

پاک کردن رنگ مو

کاربرد ریموور مو

ریموور مو به عبارتی راه بازگشت از رنگ­ موهایی است، که به هر دلیلی می‌خواهید پاک یا عوض شود. در واقع زمانی که از انتخاب رنگ موی خود پشیمان شدید، می‌­توانید با این روش، تمام رنگ موی فعلی خود را از بین ببرید.

انواع ریموور رنگ مو

ریموور مو یا پاک کننده رنگ مو، دارای انواع مختلفی است. با توجه به جنس مو و تناژ رنگ موی ناخواسته، می‌توانید یکی از این ریموورها را انتخاب و استفاده کنید.

ریموور دو فاز

این نوع ریموور دارای 2 مایع با شماره‌های متفاوت است. مایع‌ها را بطور مساوی با هم ترکیب کنید و از پشت سر روی موها بمالید. مدت زمان مکث ریموور دو فاز به جنس و رنگ مو بستگی دارد. در کاتالوگ محصولات زیبایی مو، زمان مکث و طرز استفاده نوشته می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از ریموور، کاتالوگ مربوطه را خوب مطالعه کنید.

ریموور پودری

دو نوع پودر دکلره وجود دارد: آبی و سفید.

آبی نوع قوی و سفید نوع ضعیف ریموورهای پودری است. سعی کنید از مارک‌های معتبر و قابل اطمینان استفاده کنید تا موهایتان آسیب کمتری ببینند.

ریموورهای پودری مانند پودر دکلره هستند. این ریموورها می‌بایست با اکسیدان ترکیب شوند. پس از ۳۰ دقیقه ماندن ریموور روی موها، موهایتان را بشویید. اگر پودر ریموور مایع مخصوص داشته باشد دیگر احتیاجی نیست که آن را با اکسیدان مخلوط کنید. پس از ترکیب پودر ریموور با مقدار مشخصی اکسیدان و زمان مکث، نتایج زیر به دست می‌آید.

  • 50 گرم پودر ریموور+ 120 میل آب داغ با زمان مکث 1 الی 1:30 ساعت = پایه 2
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 0.5 یا 3 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 3
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 1 یا 6 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 4
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 2 یا 9 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 5

توجه داشته باشید برای پاک کردن رنگ مو می‌بایست دو هفته از زمان رنگ کردن موها گذشته باشد. رنگ بعدی را ۳ روز پس از ریموور بگذارید. از ریموور مو برای پاک کردن رنگ مو‌های مشکی، شرابی و رنگ‌های گیاهی استفاده می‌شود.

توجه کنید که با رنگ فقط تا سه درجه می‌توان رنگ مو را روشن کرد. چنانچه بخواهیم موی طبیعی را بیشتر از سه درجه روشن تر کنیم ابتدا باید موها را دکلره کرده و بعد از آن رنگ انتخابی را استفاده نماییم.

ریموور مایع

ریموور مایع معمولا به ریموور رنگ موی مشکی معروف است و در دو ظرف ارائه می­شود. همراه با این دو ظرف ممکن است یک عدد شامپوی قلیایی نیز وجود داشته باشد.

روش استفاده از ریموور مایع:

  • اول از همه، از ریموور دو هفته بعد از رنگ موی اولیه می‌توانید استفاده کنید. زیرا موهای شما در معرض مواد زیادی قرار می­ گیرد و احتمال آسیب­ دیدگی آن بالا خواهد رفت.
  • سپس برای باز شدن پولک­‌های مو با استفاده از شامپوی قلیایی، موها را شستشو دهید.
  • به مدت پنج دقیقه شامپو را روی موهایتان ماساژ دهید.
  • بعد از آن باید صبر کنید تا موهایتان بطور کامل خشک شود. با سشوار می‌توانید روند خشک کردن موها را تسریع کنید. اما بهتر است صبور باشید و بیش از حد به موها فشار وارد نکنید. بهترین راه خشک شدن موها در معرض هوای آزاد است.
  • حال موهایتان را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.
  • دو ظرف را آماده کنید.
  • سپس از مواد ریموور به اندازه مساوی در هر کدام از ظرف­ها بریزید.
  • مواد داخل هرکدام از ظرف­ها را مخلوط کنید.
  • سپس با قلم­و ریموور را از پشت به موهایتان بمالید. بهتر است این کار را از سه سانتی­متری ریشه مو شروع کنید.
  • نیم ساعت صبر کنید و ریموور را به ریشه موهایتان بزنید. کلاه رنگ مو را روی سرتان قرار دهید و یک ساعت بعد موهایتان را با آب گرم شستشو دهید.
  • در صورت لزوم، می‌­توانید تا سه روز این پروسه را تکرار کنید و یا از روش دکوپاژ مو برای از بین بردن رنگ مو استفاده کنید.
  • در مرحله آخر برای تقویت مو از ماسک مو و یا روغن ­های تقویتی استفاده کنید.

بهترین روش ریموو کردن رنگ مو چیست؟

بهترین روش، روشی است که کمترین آسیب را به موها وارد کند و بتوان در مدت زمان کوتاهی آن را انجام داد. در این قسمت به دو مورد از بهترین روش­‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. چند قطره مایع ظرفشویی را با شامپوی همیشگی که مخصوص موهایتان است، مخلوط کرده و موهایتان را با آن شستشو دهید. تا نزدیکی ریشه مو می‌­توانید این شستشو را ادامه دهید. مایع ظرفشویی نباید مو را زبر و خشن کند. پس از هر برندی استفاده نکنید.
  2. کمی سرکه سفید ارگانیک را با آب مخلوط کرده و به موها بزنید. سپس سرتان را با کلاه رنگ بپوشانید و هر چند دقیقه موها را بررسی کنید و زمانی که حس کردید رنگ مو از بین رفته و پاک شده، سرتان را بشویید.

ریموور مو در خانه

پاک کردن رنگ مو در منزل کار راحتی است که با خواندن این مقاله، بدون آسیب به مو و با صرف زمان و هزینه کم به سادگی می‌توانید انجام دهید.

پودر لباس شویی ساده

برای ریموور رنگ موی تیره می‌توانید از پودر لباس شویی استفاده کنید. پس از 5 مرتبه استفاده از این روش رنگ موهایتان به رنگ بلوند تغییر می‌کند.

نکته بسیار مهم: پودر لباس شویی می‌بایست فاقد مواد سفید کننده باشد.

ابتدا موهایتان را خیس کنید و با یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی (متناسب با حجم موهایتان) موهایتان را بشویید. پودر لباس شویی باید روی موهایتان کف کند. ابتدا ساقه موهایتان که دیرتر از ریشه مو روشن می‌شود را بشویید.

همچنین می‌توانید 1/4 لیتر از شامپوی معمولی را با 4-5 قطره از مایع ظرفشویی مخلوط کرده و به ترتیب گفته شده از آن جهت پاک کردن رنگ موهای خود استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که با توجه به تنوع مواد مختلف ظرفشویی و ترکیب آنها استفاده از این روش توصیه نمی شود.

سرکه

نکته مهم: از سرکه سیب و سرکه قرمز استفاده نکنید!!!

سرکه را به نسبت مساوی با آب گرم مخلوط کرده و از آن استفاده کنید. اسید سرکه باعث واکنش با مواد قلیایی رنگ مو شده و موجب حذف رنگ مو می‌شود.

سرکه و روغن گیاهی را با توجه به حجم موهایتان مخلوط کنید. پس از خیس کردن موها، مواد مخلوط شده را روی موهایتان خوب ماساژ دهید و با صابون بشویید. این کار را تا زمانی که رنگ از موهایتان خارج نشده، تکرار کنید.

پس از این کار موهای خود را 15 – 20 دقیقه بپوشانید. بعد از گذشت این زمان موهای خود را مرتب بشویید.

ریموور مو

جوش شیرین

مخلوط جوش شیرین و شامپوی ضد شوره بهترین روش ریموور خانگی موهای رنگ شده است. موهایتان را چند دفعه با این مخلوط بشویید. شامپوی ضد شوره به خاطر فرمولاسیون بسیار قوی، بهترین ریموور برای رنگ‌های موقت نیز هست. جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که مانند دکلره موها را روشن می‌کند و آسیب کمتری به مو می‌رساند.

ریموور مو

روغن نارگیل

پس از شستشوی موها با آب داغ و شامپو، روغن نارگیل را با آب داغ مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر و موهای خود را با این مخلوط، خوب ماساژ دهید.

موها را با حوله خشک و به مدت 1 ساعت بپوشانید. پس از گذشت 1 ساعت موها را با آب داغ بشویید. این روش برای پاک کردن رنگ مو مناسب و بی ضرر است.

پاک کردن رنگ مو

قرص ویتامین C

اگر رنگ موهایتان عمر زیادی دارد پس از 30 مرتبه شستشو پاک می‌شود، می‌توانید با ترکیب قرص ویتامین ث و آب، خمیر درست کنید و روی کف سر و موهایتان بگذارید.

پس از نیم ساعت موهایتان را آبکشی کنید. تکرار این کار باعث می‌شود رنگ مویی که عمر زیادی دارد سریع پاک شود. برای جلوگیری از شکنندگی مو از نرم کننده و برای آبکشی موها از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

لیمو ترش

لیموی ترش و تازه به خاطر وجود اسید سیتریک که سفید کننده طبیعی خوبی می‌باشد، برای پاک کردن رنگ مو گزینه مناسبی است. آب لیمو ترش تازه را در ظرفی بریزید.

پوست سر و موهای خود را با آب لیموی ترش ماساژ دهید. مراقب باشید پوست سرتان را زیاد چنگ نزنید. به دلیل وجود اسیدسیتریک لیمو ترش احتمال زخمی شدن پوست سر وجود دارد.

اجازه دهید آب لیموی ترش نیم ساعت روی موها و کف سرتان بماند. پس از نیم ساعت موهایتان را با شامپوی مخصوص خود بشویید. برای جلوگیری از شکنندگی موها از نرم کننده و برای آبکشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

سودا

ترکیب شامپو و سودای خوراکی به خصوص شامپوی ضد شوره، برای پاک کردن رنگ ناخواسته مو بسیار مؤثر و بدون عوارض است. سودای خوراکی یک لایه بردار خوراکی طبیعی است.

سودا

آب داغ

در کاتالوگ رنگ مو نوشته شده که رنگ موی مورد نظر پس از چند بار شستشو پاک می‌شود. معمولا اکثر رنگ موها پس از 20 بار شستشو پاک می‌شوند. می‌توانید برای سریع پاک شدن رنگ موهایتان برای شستشو از آب داغ استفاده کنید. پس از پایان شستشو برای جلوگیری از شکنندگی موها از نرم کننده و برای آبکشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

ریموور موی حنا شده

اگر قصد دارید رنگ حنا را از روی مو‌هایتان پاک کنید روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد. عده‌ای می‌گویند برای این منظور باید از روغن معدنی یا روغن نارگیل و یا آبلیمو استفاده کنید. این کار‌ها در بلند مدت ممکن است کمی از رنگ حنا کم کند ولی قطعا کامل ریمو رنگ مو انجام نمی‌دهد. یکی از مطمئن‌ترین و موثر رین راه‌ها برای پاک‌کردن رنگ حنا از روی مو و نه تنها حنا، بلکه پاک کردن دیگر رنگ‌های شیمیایی از روی آن استفاده از محصولاتی با عنوان ریمو است که برای ریمو استفاده می‌شود. اگر محصول درست و معتبری را به این منظور انتخاب کنید به صورت تضمینی می‌توان گفت رنگ حنا از روی مو‌هایتان پاک خواهد شد.

برای استفاده از این محصولات به نکات زیر توجه کنید:

حتما دو هفته یا بیشتر از گذاشتن حنا روی مو‌هایتان بگذرد.

قبل از استفاده از ریموور مو‌های خود را با شامپوی قلیایی به مدت 5 دقیقه بشویید. (در اغلب موارد این شامپو همراه با محصول برایتان ارسال خواهد شد. )

آب اضافی مو را بگیرید و سپس با سشوار آن را خشک کنید.

با استفاده از راهنمای محصول و با توجه به نکات ذکر شده در آن از محصول استفاده کنید تا عملیات ریمو رنگ مو به درستی انجام شود.

پاک کردن شامپو رنگ از روی مو

علاوه بر روش‌های بیان شده، از دیگر روش‌های کم ضرر برای ریمو رنگ مو، استفاده از شامپو‌های مربوطه هست. البته لازم به ذکر است این شامپو‌ها قوی نیستند و آنطور که باید رنگ مو را از بین نمی‌برند اما استفاده از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست و به بی‌ضرر بودنشان می‌ارزند. یکی از انواع این شامپو‌ها، شامپو‌های ضد شوره می‌باشند. علاوه بر شامپو‌ها می‌توانید از پاک‌کننده‌ها که برای ریمو رنگ مو کاربرد دارند استفاده کنید.

مزایای استفاده از ریموور مو

  • با استفاده از ریموور به رنگ موی طبیعی خود می‌رسید.
  • می ­توانید دوباره رنگ موی جدید و مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را امتحان کنید و منتظر نباشید که موهایتان بلند شود و رنگ­ آن از بین برود.
  • در مقایسه با پودر دکلره آسیب بسیار کمتری به بافت مو وارد می شود. به عبارتی رنگ بدون آسیب دیدن بافت مو از آن خارج می شود.
  • فاقد پودر دکلره بوده و در نتیجه بر روی بافت موهای طبیعی تاثیری ندارد و فقط رنگهای شیمایی را از بافت مو خارج می کند..
  • طیف رنگی مو پس از استفاده از ریموور، قهوه ای طلایی بوده و فاقد رنگ نارنجی می باشد لذا فرد می­تواند پس از استفاده از ریموور از هر طیف رنگی استفاده نماید.

یکی از طبیعی‌ترین موادی که افراد برای رنگ کردن مو‌هایشان استفاده می‌کنند، مخلوط آب و گیاه حنا است. حنا یک رنگ موی طبیعی و بدون آسیب برای مو‌های شماست و نه تنها آسیبی نمی‌رساند بلکه فواید بی‌شماری نیز برای رشد و استحکام آن‌ها دارد؛ یکی از این فواید، جلوگیری از سفید شدن مو‌ها است. گاهی پیش می‌آید که شما برای رنگ مو‌هایتان از حنا استفاده می‌کنید، ولی رنگ موردنظر و خوشایندی را بعد از استعمال مشاهده نمی‌کنید، در این شرایط باید چه کار کرد؟ قطعاً به فکر ریمو رنگ مو می‌افتید.

عوارض ریموور مو چیست

در ریموورها از موادی شبیه به رنگ مو استفاده می­ شود که می‌­توانند مانند رنگ مو به مو آسیب برسانند. از عوارض ریموور مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خشک شدن مو
  • شکننده شدن مو
  • نازک­ شدن تارهای مویی
  • حساس شدن مو
  • کاهش رشد و ضعیف شدن ساقه مو

بنابراین قبل از انتخاب رنگ مو با دقت در مورد آن فکر کنید.

بهترین برند‌های ریموور مو

ریموور ایرانی

همانطور که می‌دانید برای ریموور‌ها برند و مارک‌های متعددی وجود دارد، از جمله این برند‌ها می‌توان به ریموور‌های ایرانی نیز اشاره کرد. اگرچه ریموور‌های ایرانی تنوع زیادی ندارند اما عملکرد نسبتا قابل قبولی را ایفا می‌کنند. اما بهترین ریمورهای رنگ مو عبارتند از:

  • دکو ریموور (دکوپاژ) بس- BES : این ریموور­ می­ تواند رنگ­های مشکی بسیار عمیق مثل مشکی پرکلاغی و رنگ­های شرابی را از بین ببرد. وزن آن 150 گرم است. این برند ساخت ایتالیا است. قیمت این محصول نیز 135000 تومان است.
  • ریموور رنگ موی سیکرت استار لیدی: این ریموور نیز قدرت پاک ­کنندگی بالایی دارد و رنگ­های عمیقی مثل پرکلاغی و شرابی پررنگ را نیز از بین می‌­برد و آسیبی به بافت مو وارد نخواهد کرد. وزن این محصول 100 میل است. ساخت ایران و قیمت آن حدود 65000 تومان است و از مزایای ویژه آن می‌توان به فاقد غبار و آمونیاک بودن و قدرت رنگبری خوب آن در مقایسه با سایر برندها اشاره کرد.
  • ریموور رنگ الیو (دکوپاژ): این رنگ مو قادر است رنگ موهای بسیار تیره را نیز از بین ببرد و محصول کشور ایتالیا است. وزن آن 100 میلی لیتر و قیمت آن 102000 تومان می‌باشد.

طرز استفاده از ریموور مو

نحوه مصرف به طور کامل بر روی جعبه درج گردیده است.پس از استفاده از ریموور، جهت خروج مواد آن از بافت مو، پیشنهاد می شود بیش از 1بار موها را شامپو نمایید. همچنین برای اطمینان از خروج مواد ریموور از بافت مو، پیشنهاد می شود مقدار کمی اکسیدان روی مو قرار دهید.

در صورتیکه تغییر رنگ ایجاد نگردید، مواد ریموور کاملا از مو خارج شده است و در صورتیکه رنگ مو تیره شد، خروج ریموور کامل نشده است و نیاز است تا مجددا موها شامپو شود. بهتر است بین استفاده از ریموور و رنگساژ، فاصله زمانی در نظر گرفته شود.

قیمت ریموور رنگ مو

ریمو رنگ مو اشتباهی از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که واقعا حائز اهمیت است. خرید ریموور، درست‌ترین تصمیمی است که به منظور از بین بردن رنگ مو نا مطلوب می‌توانید بگیرید. برای خرید ریموور رنگ مو می‌توانید از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و وبسایت‌ها فروشگاهی کمک بگیرید. قیمت این محصول نیز متناسب با نوع ریموور (پودری یا مایع)، برند و مقدار آن متفاوت است. اما به طور کلی قیمت زیادی ندارد و بسیار به صرفه است. حدود قیمت ریموور پودری بازار در رنج 30 هزار تومان تا حدود 200 هزار تومان است.

تفاوت ریموور با دکوپاژ

دکوپاژ به برداشتن رنگ مو می‌پردازد اما ریموور شبیه به دکلره نیز عمل می­ کند.

  • ریموور برای از بین بردن رنگ مو محدودیت ندارد اما دکوپاژ با محدودیت همراه است.
  • ریموور دارای انواع پودری و مایع است اما دکوپاژ یک نوع دارد.

مراقبت‌های بعد از ریموور مو

بعد از ریموو کردن رنگ مو باید مراقبت از موهایتان را افزایش دهید. این اقدامات را انجام دهید تا از حساسیت بیشتر موها جلوگیری کنید:

  • از ماسک­های آبرسان و تقویت کننده مو استفاده کنید.
  • تا حد ممکن از لوازم داغ مویی استفاده نکنید.
  • استفاده از نرم ­کننده و شامپو برای موهای حساس را فراموش نکنید.
  • اجازه دهید موهایتان در معرض هوای آزاد خشک شود.
  • از روغن ­های ضروری مثل روغن بادام یا زیتون برای موهایتان استفاده کنید.

نکات مهم ریموور مو

انجام ریموور مو با روش‌های خانگی که در مطلب بالا ذکر کردیم، بدون عارضه می‌باشد. استفاده مکرر از ریموور‌های شیمیایی برای موها مضر است.
پس بهتر است کمتر از ریموورهای شیمیایی استفاده کنید. قبل از استفاده از ریموورهای شیمایی، برای گرفتن نتیجه بهتر، به نکات مهم زیر توجه داشته باشید.

  • قبل از استفاده از ریموورها موهای خود را با شامپو قلیایی کریتیو، به مدت 5 دقیقه خوب شسته و پس از خشک کردن موها از ریموور استفاده کنید.
  • ابتدا ساقه مو را به مواد ریموور آغشته کنید. پس از 20 الی 30 دقیقه ریموور را به ریشه مو بمالید.
  • پس از ریموور مو، موها را با آب خالی بشویید و از شامپوهای نرم کننده مو استفاده نکنید.
  • بهتر است قبل از اضافه کردن اکسیدان، 25 گرم از پودر ریموور را با 5 میل روغن آرگان ترکیب کنید. استفاده از روغن آرگان در ترکیب ریموور، از خشکی موها جلوگیری می‌کند.
  • پس از ریموو رنگ‌های مشکی، شرابی و قرمز رنگ موها نارنجی قرمز یا نارنجی زرد می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است از رنگ‌های تناژ دودی استفاده کنید.
  • از ریموورها برای موهای طلائی استفاده نکنید.
  • از مارک‌های مرغوب ریموور مانند بس و کریتیو استفاده کنید.

گالری عکس رنگ مو

در ادامه تعدادی از عکس‌های منتخب رنگ مو را مشاهده خواهید نمود. برای مشاهده عکس‌های بیشتر به صفحه گالری عکس انواع مدل رنگ مو مراجعه کنید. برای مشاهده عکس‌ها در سایز بزرگتر بر روی عکس منتخب کلیک کنید.

کلام آخر:

هزینه ریموو کردن رنگ مو چقدر است؟

هزینه پاک کردن رنگ مو به عوامل مختلفی از جمله حجم مو، قد مو، رنگ مو و … بستگی دارد. اگر نمی خواهید هزینه زیادی کنید از ریموور‌های طبیعی استفاده کنید.

آیا از ریموور رنگ مو برای موهای اکستنشن شده میتوان استفاده کرد؟

اگر موهای اکستنشن شده شما طبیعی باشد، میتوانید رنگ آن را با ریموور پاک کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید محل اتصال اکستنشن مو به سر است که ممکن است با ریموو کردن رنگ محل اتصال مو به دلیل از بین رفتن رنگ چسب آن دیده شود.

دوره پیشنهادی: آموزش جامع اکستنشن مو

بعد از ریموو کردن رنگ موهایم به رنگ عجیبی در آمده است!

بله ، گاهی این اتفاق رخ می‌دهد. البته این موضوع به چگونگی ریموو کردن رنگ مو شما ربطی ندارد؛ و بیشتر به رنگ موهای استفاده شده مربوط است.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ به لایت کردن ساقه مو گفته می شود و بنابراین نوعی از هایلایت به حساب می آید. در این روش می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن ریشه مو، زیبایی لایت کردن را تجربه کنید. انجام بالیاژ مانند نقاشی است و معمولا هرکسی نمی تواند به خوبی از پس انجام آن برآید.

در این روش خلاقیت و تجربه آرایشگر می تواند در زیبائی رنگ مو تاثیر زیادی داشته باشد. بالیاژ برای موهای کوتاه، بلند، لخت، خیلی فر، مجعد و رنگ شده مناسب است. در این روش برعکس روش های قدیمی احتاجی به ترمیم زود به زود رنگ مو نیست زیرا به صورت نامنظم مو لایت شده است، درست برعکس لایت با فویل که موها خطی و منظم لایت می شوند و ریشه مو تیره است و احتیاجی به ترمیم ندارد. بالیاژ تکنیک های زیادی دارد که در این مقاله یکی از ساده ترین روش های بالیاژ ارائه شده است.

موی بالیاژ شده

تفاوت بالیاژ با روش های دیگر رنگ و لایت مو

در روش بالیاژ، مو ظاهری طبیعی تر نسبت به روش های قدیمی دارد. همچنین به طور کلی در این روش ریشه مو بدلیل اینکه لایت نمی شود، آسیب نمی بیند. در این روش ریشه مو تیره و ساقه روشن است. با رشد طبیعی مو ظاهر موهایان بد دیده نمی شود و نیازی به ترمیم دکلره نیست.

تفاوت بالیاژ با های لایت

آرایشگر در روش هایلایت مو از یک ساختار پیروی می‌کند و قسمت هایی از مو را روشن می کند که همگی دارای قوانین مشخص هستند اما در بالیاژ این گونه نیست و هیچ قانون و نظمی وجود ندارد.
آرایشگر شما در بالیاژ مو آزادی عمل بیشتری دارد اما در مورد هایلایت اینگونه نیست. به این معنا که می‌توانید مقدار زیادی از مو را بالیاژ کنید، در نتیجه موی بالیاژ شده یکدست تر از موی هایلایت شده می‌باشد.
تفاوت دیگر این دو روش این است که در هایلایت قسمت‌های مشخص شده مو را از ریشه تا انتها رنگ می‌کنند اما در بالیاژ قسمت میانی مو تا نوک روشن می‌شود. از طرفی بالیاژ ها کمی طبیعی تر به نظر می‌رسند، زیرا تفاوت رنگ بالیاژ با رنگ مو به اندازه تفاوت رنگ هایلایت با رنگ مو نیست.
همانگونه که گفتیم در بالیاژ، موها از ریشه رنگ نمی‌شوند و به همین دلیل نیازی به ریشه‌گیری ندارید اما در هایلایت، باید چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

 
15% تخفیف ویژه
 
دوره آموزش شینیون مو
فقط تا 31 ام آبان ماه
علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند وارد صفحه ثبت نام شده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند و یا اینکه با کارشناسان آموزشگاه هنرآموزان تماس بگیرند. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از تخفیف ویژه حتما باید فالور پیج اینستاگرام هنرآموزان باشید

تفاوت بالیاژ با آمبره

کلی ترین تفاوت آمبره و بالیاژ این است که در روش بالیاژ پایین مو با دکلره روشن می شود و تارهایی به طور هایلایت در لابه لای مو ها تا نزدیک ریشه روشن خواهد شد. اما در روش آمبره تنها پایین مو روشن می شود.
در روش آمبره بخشی از موی شما تیره و نیمه دیگر آن روشن می‌باشد و مرز بین تیرگی و روشنی کاملاً در یکدیگر محو می‌شوند. هرچقدر که موها به نوک نزدیک‌تر می‌شوند، روشن‌تر هستند و هرچقدر که به ریشه نزدیک‌تر می‌شوند، تیره‌تر خواهند بود.
اما در مورد بالیاژ، قسمتهای روشن مو باید توسط آرایشگر با دقت و مهارت بالا انتخاب شوند و رنگ مورد نظر را به صورت سایه روشن روی آنها اعمال کنند.
در روش بالیاژ هیچ گاه قسمتی از کل مو رنگ نمی شود. بعضی قسمت‌های روشن شده کاملاً انتخابی هستند که کمی شبیه به روش هایلایت می‌باشد.

موی بالیاژ شده

بالیاژ برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از گزینه‌های مناسب برای بالیاژ، افرادی می‌باشند که از موی سفید خود رنج می‌برند زیرا بالیاژ می‌تواند به طور کاملاً طبیعی موهای سفید شما را پوشش دهد.
همچنین کسانی که مایلند رنگ موی خود را کاملا آزادانه انتخاب کنند و حتی قسمت‌های تیره روشن را بنا به سلیقه خودشان روی مو اعمال کنند، بهتر است که از روش بالیاژ استفاده کنند.
بالیاژ روی موهایی که بلندتر از شانه هستند، جلوه بیشتری دارد و طبیعی تر به نظر می رسد.

مزایای بالیاژ کردن مو

  • یکی از مزایای بالیاژ کردن مو این است که نیازی به ترمیم ندارید.
  • چهره شما کاملاً تغییر می‌کند.
  • زمان کمی برای انجام آن نیاز است.
  • بالیاژ کردن مو از بسیاری از روش های دیگر رنگ مو ارزان‌تر می‌باشد.
  • میزان قسمت های تیره و روشن کاملاً طبق سلیقه شما انجام می شود
  • بالیاژ به ریشه مو آسیب وارد نمی کند.
  • این روش هم برای موهای کوتاه و هم بلند مناسب خواهد بود.

موی بالیاژ شده

معایب و عوارض بالیاژ کردن مو

  • تمام رنگ موها در انواع مختلف می‌توانند به مو آسیب برسانند.
  • یکی از عوارض بالیاژ کردن مو مانند دیگر روش های رنگ مو، خشک شدن موها و نیاز به رسیدگی بیشتر می‌باشد.
    همچنین بالیاژ مو دیرتر از بین می‌رود، زیرا رنگ کردن آن از ریشه نمی باشد.
  • از طرفی بالیاژ کردن مو نیاز به مهارت بسیار بالا دارد و ممکن است که همه آرایشگران نتوانند از عهده انجام آن کار به خوبی بر بیایند.
  • مواد دکلره و بالیاژ برای افرادی که حساسیت پوستی دارند، نیز در موارد نادری مشکل‌زا خواهد بود.
  • همچنین خانم‌های باردار و شیرده بهتر است که تا اتمام این دوره از بالیاژ استفاده نکنند، زیرا با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

موی بالیاژ شده

آموزش بالیاژ کردن مو

مواد لازم برای بالیاژ کردن مو

  • پودر دکلره
  • اکسیدان
  • کاسه رنگ مو
  • برس مخصوص رنگ مو
  • تقسیم بندی مو برای بالیاژ
  1. برای بالیاژ کردن مو اول از همه باید پودر دکلره را با اکسیدان ترکیب کنید.
  2. سپس موهای خود یا فرد مورد نظر را تقسیم بندی کنید. برای انجام بالیاژ در مرحلع اول کل سر را تقسیم بندی کنید و از پشت سر لایه هایی مثلثی یا افقی جدا کنید؛ یعنی قسمت ریشه‌ها پهن تر باشد و پایین مو را به هم بچسبانید و درکل مقدار این تقسیم‌بندی طبق سلیقه شما خواهد بود.
  3. در ادامه قسمت‌های تقسیم‌بندی شده مو را به حالت کج در دست خود بگیرید و به صورت نامنظم برس را روی موها بکشید تا رنگ ها به صورت پراکنده روی موی شما بنشینند. نکته مهمی که باید آن را رعایت کنید، این است که رنگ را تا ریشه به موها نزنید و حدود ۳ الی ۴ سانت تا ریشه فاصله داشته باشید.
  4. مهم ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید، این است که نوک موهای شما کاملا به رنگ آغشته شده باشد.
  5. در مرحله بعدی یک دسته دیگر از مو را در خلاف جهت و مقابل دسته قبلی‌ مو انتخاب کنید و به همین روش آن را رنگ بزنید. ‌در رنگ زدن باید دقت کنید که رنگ‌ها به طور کامل در یک دیگر محو شوند و هیچ مرزی بین تیره و روشن باقی نمانده باشد.
  6. برای جلوی موهای خود نیز به همین روش عمل کنید؛ با این تفاوت که فاصله شما تا ریشه مو کاملاً طبق سلیقه خودتان می‌باشد.
  7. همچنین می‌توانید به طور کاملا سلیقه ای این که کدام دسته از مو را رنگ کنید، انتخاب کنید.
  8. برای پخش و محو شدن رنگ‌های تیره و روشن در یکدیگر می‌توانید با دستتان، رنگ‌ها را روی مو ماساژ دهید.
  9. نکته آموزشی: برای قسمت های پایین مو نیز می‌توانید از فویل هم استفاده کنید.

موی بالیاژ شده

مراقبت های بعد از بالیاژ مو

  • یکی از اقدامات مهم بعد از بالیاژ کردن مو این است که از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موی رنگ شده استفاده کنید.
  • همچنین تقویت مو و استفاده از ماسک های طبیعی را برای موهای خود در نظر بگیرید.
  • فراموش نکنید که بعد از بالیاژ کردن مو هرگز آن ها را در معرض آب کلردار و اشعه ماورا بنفش قرار ندهید.
  • بیش از حد از لوازم داغ مثل اتو ی مو یا سشوار استفاده نکنید، زیرا در این شرایط، حساسیت و آسیب پذیری موی شما افزایش پیدا می‌کند.
  • بعد از انجام بالیاژ خشک شدن مو اتفاقی رایج است و تنها راه حل این مشکل آبرسانی مو با نرم کننده های مناسب است و اما سعی کنید آن را با مواد طبیعی مانند؛ سس مایونز، عسل، روغن زیتون، روغن بادام، ژل آلوئه ورا و غیره ترکیب کنید.

موی بالیاژ شده

رنگساژ و ترمیم بالیاژ مو

همانگونه که توضیح دادیم در بالیاژ مو قسمتهای ریشه مو تیره بوده و ‌در نتیجه زمانی که موی شما رشد می‌کند، هیچ تفاوت رنگی و یا ناخالصی خاصی در موهایتان به چشم نمی‌خورد و نیازی به ترمیم دوباره مو وجود ندارد.
اما اگر خواهان ترمیم و رنگساژ مجدد هستید، باید بدانید که رنگساژحالت ضعیفی از رنگ مو می باشد که به موها آسیب نمی زند و بیشتر برای موهای دکلره و مش شده و بالیاژ مورد استفاده قرار می گیرد و در کل آسیبی که رنگ و اکسیدان به مو وارد می کنند قابل مقایسه با رنگساژ نیستند.
رنگساژ باید حدود 10 تا 15 دقیقه روی مو بماند و بعد شستشو دهید. برای رنگساژ یک درجه تیره تر از پایه اصلی استفاده کنید.
موی بالیاژ شده

لایت کردن سه بعدی ساقه مو با روش بالیاژ

  • ابتدا موی مشتری را تقسیم بندی کنید. یکی از راحت ترین روش تقسیم بندی مو استفاده از کش مو است. می توانید موها را دو قسمت کرده و هر قسمت را با کش ببندید. اگر می خواهید لایت نزدیک ریشه باشد کش را نزدیک ریشه مو ببندید، در غیر اینصورت کش را پایین تر از ریشه ببندید.
  • انتخاب مواد مناسب برای دکلره و رنگ ساژ یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین کارهایی است که می بایست انجام دهید. پودر دکلره مرغوب را وقتی از فاصله 30 سانتی به داخل ظرف میریزید نباید غبار کند. پس از درست کردن پودر میبایست مانند خمیر شود. پودر دکلره آماده شده نباید کف کند، وقتی ظرف را کج میکنید پودر آماده شده نباید تکان بخورد.
  • ابزار کاری مانند قلمویی که استفاده میکنید میبایست استاندارد باشد. قلمویی که حالت شانه ای دارد را استفاده کنید باعث می شود قسمت های زیری مو نیز دکلره شود. اگر نوک قلمو بر اثر زیاد استفاده کردن تیز شده باشد غلظت زیادی از مواد را از ظرف برمی دارد. بر اثر غلظت زیاد مواد و گاز آمونیاک مو آسیب می بیند.
  • وقتی مو را دکلره یا لایت می کنید تکه های مو را نامنظم برداشته و مواظب باشید با دقت این کار را انجام دهید تا قسمت های دیگر مو لایت نشود.
  • پس از انجام دکلره مو و رسیدن به پایه مورد نظرتان مو را آب کشی کنید، و با حوله آب اضافی مو را بگیرید. قبل از آبکشی مو کش های بسته شده مو را باز نکنید.
  • برای رنگ ساژ مو میبایست از اکسیدان 10 حجمی استفاده کنید.

دوره های آموزشی رنگ مو در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , رنگ مو متناسب با پوست , رنگ مو مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی
  • ترکیب رنگ موی آبی چیست ؟
  • انواع رنگ موی آبی
  • چگونه بدون دکلره موهای خود را آبی کنیم؟
  • مدت زمان ماندگاری رنگ آبی چقدر است ؟
  • مراحل انجام رنگ موی آبی
  • چگونه موهای خود را روشن کنیم ؟

آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان در مقاله “آموزش ترکیب رنگ مو آبی” به تمامی موضوعات بالا پرداخته است. همچنین برای آموزش های بیشتر می توانید در دوره آموزش رنگ مو ، آموزشگاه شرکت کنید. سوالات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

آموزش رنگ مو آبی

رنگ مو آبی یکی از روش های جذاب برای رهایی از رنگ های تکراری و خسته کننده است. قبل از آبی کردن موها روشن کردن زمینه مو تا حد ممکن برای بهتر رنگ گرفتن موها ضروری است. پس از این کار به راحتی موهایتان رنگ می گیرد و با تکنیک های خاصی به رنگ موی جدید خود دوام ببخشید.

رنگ مو آبی

مرحله اول آموزش رنگ مو آبی : روشن کردن موها

برای رسیدن به رنگ موهای فانتزی از جمله رنگ مو آبی ابتدا باید پایه موها را روشن کنید.

استفاده از شامپوی روشن کننده:

شامپوی روشن کننده به از بین رفتن رنگ مو کمک می کند و رنگ کردن موها را به رنگ های فانتزی از جمله رنگ موی آبی آسان می کند. همچنین می تواند آمبره باقی مانده از دفعات قبل را هم پاک کند. این شامپوها را می توانید از فروشگاه های آرایشی بهداشتی خریداری نمایید.

رنگ مو آبی

  • دستورالعمل استفاده را از روی بسته بندی محصول دنبال کنید.
  • استفاده از این شامپو مثل شامپوهای معمولی است که روزمره استفاده می کنید.

حذف رنگ موی قبل

اگر روی موهایتان هنوز آثار رنگ قبلی دیده می شود باید از پاک کننده رنگ استفاده کنید تا بتوانید رنگ جدید را روی موها قرار دهید. پاک کننده های رنگ موهای شما را بلوند نمی کنند و فقط رنگ قبلی را از روی مو پاک می کنند و شاید کمی هم موهارا روشن کنند. اگر موهایتان هنوز تیره است لازم است تا آن ها را دکلره کنید.

رنگ مو آبی

  • دستورالعمل استفاده را از روی بسته محصول بخوانید.
  • این محصول را می توانید از فروشگاه های آرایشی بهداشتی خریداری کنید.
  • بسته دارای دو محصول است که برای دکلره باید این دو را باهم مخلوط کنید و روی مو قرار دهید.
  • بعد از قرار دادن روی موها باید به آن زمان کافی دهید تا به خوبی عمل کند و سپس موها را آبکشی کنید.
  • اگر با یک بار دکلره موها به قدر کافی روشن نشد لازم است دوباره مواد را روی مو قرار دهید تا به اندازه کافی روشن شود.

موهایتان را دکلره کنید.

اگر موها هنوز به اندازه کافی روشن نشده اند باید باز هم آن ها را دکلره کنید تا مطمئن شوید موها رنگ آبی را به خوبی می گیرند. می توانید دکلره را از داروخانه یا فروشگاه های آرایشی بهداشتی خریداری کنید.

  • خریداری پک کامل این محصول به منظور آماده کردن مو برای رنگ جدید است.
  • اگر قبلا این کار را انجام نداده اید بهتر است از یک آرایشگر برای انجام این کار کمک بگیرید.
 
15% تخفیف ویژه
 
دوره آموزش شینیون مو
فقط تا 31 ام مهر ماه
علاقه مندان به شرکت در این دوره می توانند وارد صفحه ثبت نام شده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند و یا اینکه با کارشناسان آموزشگاه هنرآموزان تماس بگیرند. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از تخفیف ویژه حتما باید فالور پیج اینستاگرام هنرآموزان باشید

با نرم کننده موها را ترمیم کنید:

بعد از استفاده از پاک کننده رنگ یا دکلره موها ممکن است آسیب ببینند یا خشک شوند. برای ترمیم این خشکی و آسیب می توانید از یک محصول پروتئین دار یا نرم کننده قوی استفاده کنید.

  • دستورالعمل استفاده محصولات را از روی بسته دنبال کنید. هنگام استفاده از نرم کننده بهتر است برای چند دقیقه اجازه دهید روی موها بماند سپس آبکشی کنید.
  • همچنین می توانید چند روز صبر کنید بعد موها را رنگ کنید تا موها کمی ترمیم شوند.

مرحله دوم آموزش رنگ مو آبی: رنگ کردن موها

مراقب لباس ها و پوست خود باشید: پیش از شروع به کار لباسی بپوشید که اگر رنگ روی آن ریخت مشکلی نداشته باشد و دور گردنتان حوله یا دستمال بپیچید تا از برخورد رنگ با گردن جلوگیری کند. از دستکش پلاستیکی استفاده کنید تا رنگ با دست و ناخن هایتان برخورد نکند.

  • می توانید از ژل مخصوص برای اطراف رویش مو استفاده کنید تا پوستتان رنگ نگیرد.
  • به یاد داشته باشید که رنگ از روی پوست یا ناخن به آرامی پاک می شود اما از روی لباس پاک نمی شود.

رنگ مو آبی

موهایتان را خوب بشویید: برای اینکه موها بهتر رنگ بگیرند لازم است آن ها را خوب بشویید. از شامپو برای پاک کردن موها استفاده کنید و نرم کننده نزنید زیرا نرم کننده از رنگ گرفتن مو جلوگیری می کند.

رنگ مو آبی

رنگ را آماده کنید: همه رنگ ها نیازی به مخلوط کردن ندارند اما اگر لازم است آن هارا مخلوط کنید طبق دستورالعمل مندرج روی بسته این کار را انجام دهید. از یک کاسه پلاستیکی و فرچه رنگ برای مخلوط کردن اجزا استفاده کنید.

  • حتی اگر رنگ شما نیازی به ترکیب ندارد آن را درون کاسه پلاستکی بریزید تا به راحتی موهارا رنگ کنید.
  • رنگ را روی موها قرار دهید: وقتی رنگ آماده شد موهارا با گیره تقسیم بندی کنید و ابتدا لایه های زیرین را رنگ کنید.
  • با انگشت یا فرچه رنگ را روی مو ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. از ریشه ها شروع کنید و به سمت ساقه ها بیایید.
  • برخی از رنگ ها به این صورت است که باید رنگ را روی ساقه موها بمالید تا حالت کف مانند ایجاد شود. دستورالعمل روی محصول را با دقت بخوانید تا اگر لازم است این کار را انجام دهید.

ترکیب رنگ مو آبی بدون دکلره

می توانید رنگ مو آبی بدون دکلره را تا حدود 70 درصد مشابه رنگ دلخواه خودتان در بیاورید. برای اینکار لازم است قبلا موهای خود را رنگ نکرده باشید. اگر موهایتان پایه 4 به بالا و یا در توناژهای قهوه ای ، زیتونی و طلایی باشد؛ رنگ آبی در می آید. اما اگر موهایتان نارنجی و یا قرمز باشد در اثر رنگ آبی، موهایتان قهوه ای و یا بنفش تیره می شود. برای آنکه به رنگ آبی برسید می توانید رنگ مو را با اکسیدان شماره 2(9 درصد) تکرار کنید.

فرمول رنگ آبی فانتزی بدون دکلره:

  • موهای طبیعی رنگ نشده یا موی رنگ شده از پایه 5 تا 7 با توناژ قهوه ای یا زیتونی
  • رنگ مو دودی پایه 7 نصف تیوپ
  • واریاسیون آبی سه بند انگشت
  • پودر دکلره آبی یک و نیم پیمانه
  • واریاسیون نقره ای یک بند انگشت
  • اکسیدان 9 درصد

رنگ مو آبی لاجوردی روشن

  • موهای طبیعی رنگ نشده یا موی رنگ شده از پایه 5 تا 7 با توناژ قهوه ای یا زیتونی
  • رنگ مو دودی پایه 8 نصف تیوپ
  • رنگ مو نقره ای پایه 9 یک تیوپ
  • رنگ مو زیتونی پایه 8 یک تیوپ
  • واریاسیون آبی و سبز یک بند انگشت
  • پودر دکلره آبی یک پیمانه
  • پودر دکلره سبز دو پیمانه
  • اکسیدان 9 درصد

رنگ موی آبی

ترکیب رنگ مو آبی با دکلره

برای رنگ کردن موی دکلره شده حداقل باید موهایتان به پایه ۸ برسد. بعد از انجام دکلره با شامپو ضد زردی، زردی موهایتان را بگیرید. سپس رنگ آبی را با اکسیدان شماره ۱(6 درصد) روی موها بگذارید. اگر قبل از انجام رنگ زردی مو را نگیرید در اثر ترکیب رنگ آبی و زرد موهایتان به رنگ سبز در می آید.

 آموزش ترکیب رنگ مو فانتزی بلوند آبی لاجوردی

  • رنگ مو پایه 8 (با توناژ طلایی – نقره ای- زیتونی)
  • بلوند نقره ای پایه 9
  • پودر دکلره فانتزی آبی دو پیمانه
  • پودر دکلره خاکستری سه پیمانه
  • واریاسیون نقره ای سه بند انگشت
  • رنگ مو دودی پایه 8 نصف تیوپ
  • اکسیدان 9 درصد

رنگ موی آبی فانتزی

آموزش رنگ مو آبی اقیانوسی

  • رنگ مو پایه 8 (با توناژ نقره ای یا زیتونی)
  • رنگ مو نقره ای پایه 9 یک تیوپ
  • رنگ مو دودی پایه 7  نصف تیوپ
  • رنگ مو خاکستری یک چهارم تیوپ
  • واریاسیون نقره ای و خاکستری و آبی سه بند انگشت
  • واریاسیون دودی یک یند انگشت
  • پودر دکلره آبی دو پیمانه
  • اکسیدان 6 درصد

برای در آوردن هایلایت میتوانید از ترکیب زیر استفاده کنید:

  • دکلره توسط مش فویلی یا سوزنی تا پایه 8
  • شستشو با شامپو ضد زردی و حذف زردی
  • رنگ مو نقره ای پایه 9 یک تیوپ
  • رنگ مو دودی پایه 8 نصف تیوپ
  • پودر دکلره آبی یک پیمانه
  • واریاسیون نقره ای سه بند انگشت
  • رنگ موی فانتزی سرمه ای

فرمول رنگ مو آبی فیروزه ای

  • پایه دکلره حداقل نه
  • پودر دکلره رنگی آبی فیروزه ای
  • نیم سانت واریاسیون آبی
  • اکسیدان 9 درصد سه برابر

رنگ آبی را به صورت شامپویی یا رنگساژ روی مو بزنید. به محض اینکه مو رنگ گرفت. مو را با آب بشویید. سپس با ماسک مو مناسب مو را تقویت نمایید.

 

مرحله سوم : کارهایی که باید درطول رنگ کردن انجام دهید

اجازه دهید رنگ به مدت لازم روی مو بماند: بعد از اینکه رنگ را روی مو قرار دادید یک کلاه حمام روی سر بگذارید و تایم بگیرید. مقدار زمانی که لازم است رنگ روی مو بماند بستگی به نوع رنگ دارد. بعضی از برند های رنگ ممکن است یک ساعت زمان بخواهند تا کاملا مو رنگ بگیرد و بعضی دیگر فقط یک ربع برای رنگ گرفتن مو زمان بخواهند.

  • حواستان به ساعت باشد، نباید به مدت خیلی طولانی رنگ روی مو بماند زیرا مو را می سوزاند.

رنگ مو آبی

موهارا آبکشی کنید: بعد از اینکه به مدت لازم رنگ روی مو باقی ماند موها را آبکشی کنید تا آبی که از موها می ریزد تمیز باشد. سعی کنید با آب ولرم موهارا آبکشی نمایید. آب داغ رنگ مو را از بین می برد و موها شفافیت لازم را ندارند.

  • بعد از اینکه موهارا آبکشی کردید آن هارا با حوله خشک کنید. از سشوار کشیدن مو خودداری نمایید چرا که حرارت به موهایتان آسیب می زند و دوام رنگ مو را پایین می آورد.

مرحله چهارم : به رنگ موی خود دوام بدهید

آبکشی مو با سرکه :

برای دوام طولانی تر رنگ مو و درخشنده تر کردن آن موها را با ترکیب برابر آب و سرکه سفید بشویید. یک استکان سرکه سفید و یک استکان آب را درون کاسه ریخته و روی مو بریزید و به مدت دو دقیقه صبر کنید و موهارا آبکشی کنید.

رنگ مو آبی

بعد از شستشو با سرکه موهارا با شامپو و نرم کننده بشویید تا بوی نامطبوع سرکه از روی موها پاک شود.

رنگ مو آبی

شستشوی کمتر مو:

  •  هرچه کمتر موها را بشویید، رنگ مو مدت زمان طولانی تری روی مو خواهد ماند. اگر ممکن است بیشتر از دو هفته موها را نشویید. برای اینکه موها بین هر حمام تمیز بماند می توانید از شامپوهای خشک استفاده کنید.
  • هنگام استحمام از آب سرد یا ولرم برای شستشوی مو استفاده کنید.
  • همچنین بهتر است نرم کننده را با آب سرد بشویید تا رنگ مو را از بین نبرد.

رنگ مو آبی

از دستگاه حرارتی استفاده نکنید :

  • حرارت ممکن است باعث شود رنگ زودتر از روی موهایتان پاک شود. برای جلوگیری از این امر از هرگونه دستگاه حرارتی مانند سشوار، اتو مو، بابلیس دوری کنید.
  • اگر نیاز دارید که موهایتان را سریعا خشک کنید سشوار را روی تنظیمات سرد یا گرم به جای داغ قرار دهید.
  • اگر می خواهید موهایتان را فر کنید با بیگودی این کار را انجام دهید. قبل از خواب بیگودی بپیچید و با آن بخوابید، با این روش بدون استفاده از حرارت موها فر می شود.

رنگساژ کردن مو :

رنگ های آبی فانتزی هستند و این بدین معنی است که سریع تر از بقیه رنگ ها از روی مو پاک می شوند. برای اینکه موها آبی بماند هر سه الی چهار هفته موها را دوباره رنگ کنید.

سوالات متداول :

آیا موهای قهوه ای را می توان به رنگ آبی در آورد ؟

موهای قهوه ای یا مشکی را میتوان رنگ آبی تیره کرد، اما این رنگ محو یوده و تنها در نور زیاد دیده می شود. همچنین مدت ماندگاری آن بسیار پایین است.

پاک شدن رنگ موی آبی چه مدت طول می کشد؟

پاک شدن رنگ آبی به چگونگی رنگ کردن و تیرگی و روشنی رنگ دارد. اما پس از 10 تا 15 بار شستشو به طور کامل پاک می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , رنگ مو متناسب با پوست , رنگ مو مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش رنگ مو بدون دکلره

 

با بهره مندی از آموزش رنگ مو بدون دکلره به صورت صحیح می توان بدون آسیب رسیدن به مو و به بهترین حالت ممکن آن را روشن نمود.

با بهره مندی از آموزش صحیح رنگ مو بدون دکلره می توان بدون آسیب رسیدن به مو و به بهترین حالت ممکن آن را روشن نمود. رنگ مو روشن از رنگ های بسیار پرطرفدار و زیبایی می باشد که افراد در تمام گروه های سنی به استفاده از آن علاقه مند هستند. نکته  قابل توجه آن است که قبل از انتخاب رنگ مو بایستی از این نظر که رنگ مو انتخابی با رنگ پوست فرد هماهنگی دارد یا خیر اطمینان حاصل نمود تا بتوان به نتیجه مطلوبی دست یافت. به منظور روشن کردن موها یکی از روش های که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بهره گیری از دکلره است که به سبب آسیب های که به مو وارد می آورد استفاده از آن توصیه نمی شود.

رنگ مو بدون دکلره

انتخاب صحیح رنگ مو و اکسیدان

به منظور رنگ کردن مو بدون استفاده از دکلره بایستی رنگ مو و همچنین اکسیدان را به درستی انتخاب نمود تا بتوان از رنگ موی مورد نظر بهره مند شد. اکسیدان ها به سه دسته شمار 1 یا 6 درصد، شماره 2 یا 9 درصد و شماره 3 یا 12 درصد تقسیم می شوند که با توجه به شماره رنگ مو بایستی یکی از آن ها را انتخاب نمود. به طور مثال اگر فردی تا به حال موهای خود را رنگ نکرده باشد، برای روشن تر شدن موهای خود تا سه درجه می تواند از رنگ دلخواه همراه با اکسیدان 9 درصد یا شماره 2 بهره گیرد. می توان اشاره نمود که هرچه موی فرد تیره تر و ضخیم تر باشد، بایستی از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده نماید.

مزیت های رنگ مو بدون دکلره

به سبب قدرتی که پودر دکلره داراست، استفاده از آن آسیبی های جدی به پوست و مو وارد می آورد که از جمله آن ها می توان به به ریزش مو، خشکی مو، شکنندگی مو، موخوره، التهاب پوست صورت، سوزش پوست سر و سفید شدن موها اشاره نمود. به علت ایجاد این مشکلات بهترین راه حل آن است که در صورت نیاز در سال حداکثر دو بار از دکلره استفاده شود و تا حد امکان نیز رنگ کردن موها بدون دکلره انجام پذیرد.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , دکلره مو ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

رنگ موی مناسب موهای خود را چگونه انتخاب کنیم؟

رنگ کردن مو چه به منظور پوشاندن موهای سفید باشد چه به دلیل خستگی از رنگ موی قبلی باشد، تغییر خوبی برای ظاهر و روحیه شما است. وقتی که تصمیم به رنگ کردن مو می گیرید، بیش از صد رنگ وجود دارد کهن می توانید از بین آن ها انتخاب کنید که این گستره وسیع رنگ ها انتخاب را برای شما سخت می کند. به طور کل باید زمان بگذارید و همه جنبه ها را در نظر بگیرید و رنگی را انتخاب کنید که علاوه بر علاقه داشتن به آن مناسب برای رنگ پوست و چهره شما باشد. در این مقاله ترفندهایی برای انتخاب رنگ موی مناسب بیان شده است.

انتخاب رنگ موی مناسب

تصمیم بگیرید چه مدل ظاهری می خواهید: اگر رنگ موهایتان خیلی با رنگ موهایتان تفاوت کند ظاهر شما عجیب غریب می شود. اگر می خواهید در مجامع عمومی مرکز توجه واقع شوید این مدل رنگ کردن روش مناسبی برای شما خواهد بود. اگر رنگی را انتخاب کنید که بارنگ پوست و چشمان شما متناسب باشد ظاهر طبیعی تری خواهید داشت. هدف خود از رنگ کردن را مشخص کنید و متناسب با هدفتان رنگ موی مناسب را انتخاب کنید.

  • اگر رنگی را می خواهید که در مهمانی های دوستانه جذاب و مورد توجه واقع شوید،رنگ های فانتزی و جیغ مناسب شما می باشد.
  • هرچه رنگ موی شما تندتر باشد ظاهر شما را پرجنب وجوش و با انرژی نشان می دهد.
  • رنگ های غیر طبیعی مثل صورتی، آبی، سبزیابنفش ظاهرتان را جالب و جذاب می کند.

برای رنگ مو چقدر زمان و پول می خواهید صرف کنید

بدیهی است که رنگ کردن موهای خاص هزینه بالاتری را می طلبد. برای مثال افرادی که موهای تیره تری دارند و قصد بلوند کردن موهایشان را دارند،مایل اند تا هرماه ریشه موهایشان را رنگ کنند و از شامپوها و نرم کننده های با کیفیت و بدون سولفات استفاده کنند تاد موهای سالم تری داشته باشند. اما پرداخت هزینه این عمل کمی سنگین است. می توانید از یک سالن ماهر برای رنگ کردن مو کمک بگیرید یا رنگ مو را بخرید و درخانه خودتان این کار را انجام دهید.

  • رنگ کردن ریشه مو بسته به سالنی که می روید یا محلی که زندگی می کنید از 50 تا 150 هزارتومان هزینه برمی دارد.
  • با سالن های محل خود تماس بگیرید و با اطلاع از قیمت مناسب، سالن مورد نظر را انتخاب کنید.
  • اگر هزینه برایتان مهم است و نمی خواهید هزینه های گزافی صرف این کار کنید می توانید با قیمت خیلی کم تر رنگ مو را بخرید و درخانه ریشه موهارا رنگ کنید.
  • اگر از پس هزینه رنگ کردن کل موهایتان برنمی آیید، هایلایت کردن مو پیشنهاد مناسبی است.
  • می توانید رنگ های نیمه دائم راامتحان کنید احتمالا ارزان تر خواهد بود.

تصمیم بگیرید که می خواهید موهایتان را هایلایت، آمبره یا ساده رنگ کنید

هایلایت به مدلی گویند که موها را به طور پراکنده روشن می کنند، آمبره به روشن کردن نوک موها می گویند یا وقتی آرایشگر قسمتی از مو را تیره تر می کند. هایلایت و آمبره نسبت به رنگ کردن کل مو مطلوب و معقول تر است و هزینه کم تری را می طلبد. همچنین این مدل رنگ مو آسیب کم تری به مو می زند، زیرا فقط قسمتی از مو رنگ یا دکلره می شود. هزینه آمبره نسبت به هایلایت کمترو هایلایت نسبت به رنگ کردن کل مو هزینه کمتری می برد.

تصمیم بگیرید که رنگ دائمی می خواهید یا موقت

رنگ های نیمه موقت به دلیل اینکه نیازی به دکلره ندارند نسبت به رنگ های دائم سالم تراست. قرار گرفتن در معرض هوای آزاد و شامپوزدن بیش از حد طول عمر رنگ مو را کاهش می دهد. رنگ موها معمولا برای6 ماه روی مو ماندگاری دارند. رنگ های دائمی ماندگاری بیشتری دارند و ازاین رو صدمه بیشتری به مو وارد می کنند. اگر از رنگ مویی که انتخاب کرده اید مطمئن نیستید ابتدا رنگ موی موقت را استفاده کنید،اگر پسندیدید از رنگ موی دائمی استفاده کنید.

از یک متخصص مو مشورت بگیرید

از یک آرایشگر مشورت بگیرید و از او بخواهید برای انتخاب رنگ موی مناسب راهنمایی کند و رنگ هایی را که برای شما مناسب است معرفی کند. اگر به سالن خاصی می روید از او بخواهید که بر اساس نوع موهایتان و توان مالی شما رنگ موی مناسب را به شما پیشنهاد دهد. اگر موهای آسیب دیده دارید حتما از یک مشاور مو برای رنگ کردن موهایتاهن کمک بگیرید.

رنگ موهایتان را با سلبریتی مورد علاقه تان ست کنید

ست کردن رنگ مو با شخصیت مورد علاقه یکی از راه هایی است که انتخاب رنگ مو را آسان می کند. اگر رنگ پوست و چشم مشابه وی دارید می توانید از رنگ موی او استفاده کنید زیرا رنگ مو برای هر پوست و رنگ چشم ظاهر و جلوه ای متفاوت خواهد داشت.

اگر می ببینید که سلبریتی رنگ پوست و چشم مشابه شما دارد اما رنگ موی طبیعی او متفاوت است می توانید رنگ موی طبیعی او را برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید.

برای مثال شخصیت مادر اژدها ها در سریال بازی تاج وتخت که با داشتن پوستی سفید و چشمان آبی موهای خود را بلوند یخی کرده است.

رنگ موی مناسب

از پوستیژ مشابه رنگ موی مورد علاقه تان استفاده کنید

امتحان کردن پوستیژ می تواند به شما در انتخاب رنگ مو کمک کند و حتی می توانید از آن در جمع های دوستانه استفاده کنید و نظر دوستانتان را هم برای تغییر رنگ موی خود به رنگ آن بخواهید.

  • نزدیک ترین رنگ پوستیژ به رنگ هدف را امتحان کنید تا انتخاب را برای شما راحت تر کند.
  • پوستیژها قابل خریداری در فروشگاه های آرایشی هستند.
  • رنگ مو را متناسب با رنگ پوستتان تهیه کنید

به رنگ زیر چانه خود نگاه کنید

زیر نور طبیعی بایستید و لباس سفید بپوشید و رنگ پوستتان را مشخص کنید، لباس های رنگی ممکن است روی پوست سایه ایجاد کنند و شما را به اشتباه بیندازند. مقابل آینه بایستید و ببینید رنگ پوستتان تیره، روشن یا گندمی است.

  • پوست های روشن به جای برنزه شدن زیر نور آفتاب می سوزند.
  • پوست های گندمی تناژ زرد دارندو پوست های تیره تناژ سبز دارند و معمولا چشم های سبز، قهوه ای یا فندقی دارند.
  • افرادی که پوست های تیره دارند نسبت به افراد سبزه هم تیره تر هستند و چشم های قهوه ای تیره دارند.
  • پوست شما با عوض شدن فصل و قرار گرفتن زیر آفتاب تغییر رنگ می دهد.

تناژ پوست خود را بشناسید

به جز رنگ سطح پوست، پوست دارای ته رنگ خاصی است که با نگاه به رگ مچ دست می توان آن را تشخیص داد. اگر رنگ رگ ها بنفش یا آبی بود شما دارای ته رنگ سرد هستید، و اگر رنگ رگ ها متمایل به سبز بود دارای ته رنگ گرم هستید. افراد دارای ته رنگ خنثی رگ های آبی و سبز را باهم دارند.

  • بیشتر مردم هند و آفریقا دارای پوست های برنزه و ته رنگ گرم هستند.
  • اگر هنگام قرار گرفتن زیر نور آفتاب پوستتان قرمز شد و سوخت دارای ته رنگ سرد هستید.

رنگ موی مناسب

رنگ چشم هایتان را در نظر بگیرید

رنگ چشم ها در رنگ تناژ و ته رنگ پوست تاثیر دارد. کسانی که چشم های عسلی، قهوه ای، سبز یاآبی دارند معمولا دارای ته رنگ گرم هستند. این در حالی است که افراد با چشم های سیاه، سرمه ای یا فندقی دارای ته رنگ سرد هستند. هنگام انتخاب رنگ موی مناسب ، رنگ چشم هایتان را در نظر داشته باشید.

  • به کسانی که چشم های آبی یا طوسی دارند رنگ موی بلوند روشن پیشنهاد می شود.
  • افرادی که رنگ چشم تیره دارند بهتر است از رنگ موی قهوه ای تیره استفاده کنند.

رنگ مویی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان متناسب باشد

اگر از آن دسته افراد نیستید که به دنبال جلب توجه باشید بهتراست از رنگی استفاده کنید که متناسب با رنگ پوست و چشمانتان باشد، این کار علاوه بر طبیعی بودن جلوه ی طبیعی تری خواهد داشت.

  • کسانی که تناژ رنگ پوستشان سرد است رنگ هایی مثل بلوند، قهوه ای گردویی، بلوند گندمی، کاراملی و مسی برایشان مناسب است.
  • کسانی که تناژ متوسط دارند بهتراست از رنگ های طلایی، عسلی، خرمایی، دارچینی و موکایی استفاده کنند.
  • افراد تیره هم با رنگ های شکلاتی، ماهگونی و رنگ های گرم تیره ظاهر جذاب تری خواهند داشت.


:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: رنگ مو , انتخاب رنگ مو , رنگ مو متناسب با پوست , رنگ مو مناسب , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

صاف کردن مو

 موی صاف یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر زیبایی است. موهای صاف برای کشیده نشان دادن صورت های گرد و چاق و جلوه بیشتر چهره مفید است. علت های وزی ناخوشایند مو عبارتند از: نداشتن رطوبت کافی مو، کم‌آب شدن بدن، فر کردن دائمی مو، شامپوهای شیمیایی قوی، دوش آب گرم، شانه نکردن موها قبل از دوش گرفتن، رنگ کردن مداوم موها، استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو، آلودگی، آب و هوا و استرس .

صاف کردن مو

 

روش های صاف کردن مو

روش های متعددی برای صاف کردن مو وجود دارد. متداول ترین روش ها عبارتند از:

روش غیر دائمی صاف کردن مو با حرارت ملایم

  • در این روش با استفاده از حرارت ملایم سشوار و اتو، پیوندهای هیدروژنی مو از بین می رود. زنجیره های کراتینی مو تغییر می کند و مو موقت صاف می شود. پس از شستشو، مو صافی و زیبایی خود را از دست داده و به حالت اول خود برمی گردد.

صاف کردن مو

روش های شیمیایی برای صاف کردن مو

  • صاف کردن مو با روش های شیمیایی، پیوندهای قوی دی سولفیدی مو را شکسته و حالت مو را تغییر می دهد. روش شیمیایی صاف کردن مو به شکل دائمی و نیمه دائمی انجام می شود. کراتینه از جمله روش های صاف کردن دائم مو هست که در سرفصل های دوره تخصصی آموزش رنگ مو   آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان تدریس میگردد

صاف کردن مو

روشهای خانگی برای صاف کردن مو

  • برای صاف کردن مو با روش های خانگی و بدون ضرر، این مقاله را مطالعه کنید. در مقالات بعدی شما را با روش های شیمیایی، صاف کردن دائمی مو آشنا می کنیم.

صاف کردن مو

معرفی برخی روش های خانگی صاف کردن مو

صافی با عسل طبیعی

  •  عسل یکی از آب رسان های طبیعی مو است. برای درخشندگی، آب رسانی و نرم شدن موها از مخلوط عسل و آب استفاده کنید. پس از رقیق کردن عسل با آب، مواد را روی موها بمالید و پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپو شسته و از نرم کننده استفاده کنید. می توانید عسل را با ماست، موز، لیمو و شیر رقیق کرده و استفاده کنید.

صاف کردن با عسل

روغن نارگیل و ویتامین E

  • ویتامین E و روغن نارگیل برای رفع وزی و خشکی مو از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گیرد. در ترکیب مواد، مقدار ویتامین E می بایست از روغن نارگیل بیشتر باشد. این دو روغن طبیعی را پس از مخلوط کردن در ظرف در داری نگه داری کنید. هفته ای 2 بار، کف سر خود را با ترکیب این دو روغن ماساژ داده و پس از 45 دقیقه موهای خود را بشویید.

صاف کردن مو با روغن نارگیل و ویتامینe

ماساژ شیر نارگیل

  • استفاده از ترکیب این 2 پروتئین مفید، برای رفع وزی و خشکی مو مفید است. ترکیب شیر و نارگیل را روی حرارت ملایم و غیر مستقیم بگذارید تا گرم شوند. مخلوط شیر نارگیل را روی موهای خود بمالید. پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید.

صاف کردن مو با شیر نارگیل

تخم مرغ و روغن بادام

  • مخلوط تخم مرغ و روغن بادام علاوه بر صاف کردن مو، ریزش مو را کاهش می دهد. به علت وجود پروتئین های تخم مرغ، فولیکول های آسیب دیده ی مو ترمیم می شوند. روغن بادام، خاصیت نرم کنندگی دارد. تخم مرغ و روغن بادام را خوب هم بزنید و از صافی رد کنید. ریشه موی خود را به مواد آغشته کنید. پس از گذشت 45 دقیقه موهای خود را بشویید. مخلوط تخم مرغ و روغن بادام برای صاف کردن مو بسیار مفید است.

صاف کردن مو با تخم مرغ و روغن بادام

ماسک آلوئه ورا

  • آلوئه ورا، مرطوب کننده طبیعی مو است. با مخلوط آلوئه ورا با یکی از روغن های گیاهی، ریزش مو نیز متوقف می شود. ژل آلوئه ورا را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. پس از 30 دقیقه موها را بشویید. این روش را 2 بار در هفته انجام دهید.

صاف کردن مو با آلوئه ورا

شستشو با ماءالشعیر

  • یکی از راه های صاف کردن مو، استفاده از ماءالشعیر است. وجود پروتئین و ویتامین B برای تغذیه موها مفید است. ماءالشعیر موها را در برابر آلودگی ها و ناخالصی ها محافظت می کند. ماءالشعیر را در ظرفی بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند. پس از شستشوی موها، کف سر خود را با ماءالشعیر مالش دهید. پس از 20 دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید. این درمان را یک هفته در میان انجام دهید.

صاف کردن مو با ماء الشعیر

ماساژ با سرکه سیب

  • سرکه سیب برای صاف و حفظ رطوبت مو بسیار مفید است. سرکه سیب PH کف سر را متعادل نگه می دارد و کوتیکول های باز مو را می بندد. با بسته شدن کوتیکول ها باز، رطوبت موها از بین نمی رود. سرکه سیب و آب سرد را مخلوط کنید. پس از شستشوی مو، با مخلوط رقیق سرکه و آب، موهای خود را آب کشی کنید. پس از چند دقیقه موهای خود را با نرم کننده بشویید. برای رفع وزی مو، هفته ای 1 بار از این روش استفاده کنید.

صاف کردن مو با سرکه سیب

ماساژ با سس مایونز

  • سس مایونز برای تغذیه مو بسیار مفید است. سس مایونز را می توانید با روغن بادام و تخم مرغ نیز مخلوط کرده و استفاده کنید. برای رفع ریزش مو، درخشندگی و صاف شدن موها 2 بار در هفته از سس مایونز برای تغذیه موی خود استفاده کنید. سس مایونز را روی کف سر خود بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی مخصوص رنگ یا پلاستیک بپوشانید. پس از گذشت 15 دقیقه موهای خود را بشویید.

صاف کردن مو با سس مایونز

صاف کردن مو حنا

  • حنا برای تقویت و صاف کردن مو مفید است. پودر حنا را با چای یا قهوه مخلوط کنید. حنای مخلوط شده را شب به موهای خود بمالید. صبح موهای خود را با شامپو بشویید. برای داشتم موی صاف هفته ای 1 بار از این ماسک گیاهی استفاده کنید.

صاف کردن مو با حنا

ماساژ کف سر با روغن های داغ

  • ماساژ کف سر با روغن های داغ، یکی از درمان های مفید برای ریزش و وزی مو است. روغن داغ به ریشه و فولیکول های مو نفوذ کرده و مو را تقویت می کند. روغن های آرگان، نارگیل، جوجوبا زیتون برای ماساژ کف سر مفید هستند. ماساژ کف سر با روغن داغ برای رفع استرس نیز مفید است. روغن سازگار با موی خود را در ظرفی بریزید. سپس ظرف حاوی روغن را داخل ظرف بزرگ ‌تر که حاوی آب داغ است، بگذارید. کف سر خود را به آرامی با روغن داغ، 15 دقیقه ماساژ دهید. موهای خود را با حوله پوشش دهید. پس از 30 دقیقه موها را با شامپو و نرم کننده بشویید. این درمان را برای صاف شدن موها، 2 بار در هفته انجام دهید.

ماساژ کف سر با روغن های داغ



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: صاف کردن مو , روش های صاف کردن مو , موی صاف , روش های شیمیایی صاف کردن مو , کراتینه مو , احیای مو , روش های خانگی صاف کردن مو , صافی مو با عسل طبیعی , ماساژ مو با روغن , ماساژ با سرکه , ماساژ کف سر , شستشو با ماءالشعیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

 

چگونه موهای خود را آمبره  کنیم

 

رنگ مو آمبره یکی از سبک های جدید رنگ مو است که در آن قسمت پایینی موهای شما از قسمت بالایی روشن تر به نظر می رسد یا با حالت سایه روشنی تغییر رنگ دارد. برای رسیدن به این حالت ، لازم است قسمت پایینی موهای خود را با دکلره روشن کنید. سپس می توانید آن قسمت را به رنگ دلخواه خود رنگساژ کنید. این مرحله اضافی لازم نیست ، اما به شما کمک می کند تا حالت سایه روشن و حرکت از رنگی به رنگ دیگر بدون مرز باشد و جلوه زیبایی آن بیشتر شود. آموزش رنگ موی آمبره از سرفصل های دوره آموزش رنگ مو در آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان می باشد. اما در ادامه این مقاله قصد داریم برای اشخاصی که قصد رنگ کردن موی خود در منزل را دارند مراحل گام گام آمبره کردن مو را آموزش دهیم .

 

آموزش رنگ مو آمبره

مرحله اول آموزش رنگ مو آمبره : شروع کار

 

انتخاب رنگ دلخواه برای رنگ موی آمبره :

  • رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. ترجیحا ، شما باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی شما مطابقت داشته باشد
  • .در غیر صورت اگر مایلید موی خود را رنگی متضاد با رنگ موی طبیعی خود بکنید قبل از انجام کار موهای خود را به رنگ پایه یک دست کنید سپس کار را شروع کنید.
  • دو نوع آمبره وجود دارد: سنتی و معکوس. آمبره سنتی نوک مو نسبت به ریشه ها از رنگ روشن تری برخوردار است ، در حالی که در آمبره معکوس نوک موها دارای رنگ تیره تر و ریشه های روشن تر است.
  • سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بیش از دو شماره از رنگ موهای تیره شما روشن تر نباشد.
  • هرچه تغییر رنگ و سایه روشن ظریف تر باشد ، موهای شما طبیعی تر و زیباتر ظاهر می شود.
  • ترجیحا از رنگ های زیاد روشن استفاده نکنید و از شماره های سری رنگ های طبیعی استفاده کنید که کمتر به موهای شما آسیب برساند.

رنگ مو آمبره

تعیین مرز رنگ موی آمبره :

  • تصمیم بگیرید که در کجا می خواهید مرز محو شدن و تغییر رنگ ایجاد شود. به همان اندازه که انتخاب رنگ مهم است ، انتخاب مکان رسیدن موهای تیره و روشن به یکدیگر نیز مهم می باشد.
  • هرچه این مرز به نوک موهایتان نزدیکتر باشد تاثیر رنگ روشن روی چهره شما کمتر خواهد بود . اگر این مرز نزدیک به ریشه های مو ایجاد شود نتیجه کار می تواند ریسک شده باشد و به جایی که ظاهری زیبا به چهره و موهای شما بدهد به عکس ظاهر شما را مسن تر و نا مرتب نمایان کند .
  • رنگ موی آمبره برای افرادی که موهای بلندتری دارند مناسب تر است و جلوه زیباتری به موهای شما خواهد و مانور بیشتری برای ایجاد سایه روشن و کنتراست رنگی وجود خواهد داشت.
  • به طور کلی ، سر شانه مکان مناسبی برای ایجاد مرز این دو تناژ رنگی است.

رنگ مو آمبره

مرتب کردن و صاف کردن مو :

  • موهای خود را خوب بشویید و شانه و صاف کنید . اطمینان حاصل کنید که هیچ گره مویی در موهای شما باقی نمانده است. این مرحله استفاده از دکلره را راحت تر می کند ، اما همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید موهای شما به طور یکدست رنگ خواهد شد.

رنگ مو آمبره

استفاده از پیراهن یا کاور مخصوص رنگ :

  • یک پیراهن بلند قدیمی استفاده کنید و از پیش بند و کاور پلاستیکی مخصوص رنگ مو استفاده کنید تا موهای شما آسیب نبیند.

رنگ مو آمبره

پوشیدن دستکش:

  • دستکش مخصوص رنگ مو در اکثر قوطی های رنگ مو یا فروشسگاه های لوازم و آرایش وجود دارد .در غیر این صورت می توانید از دستکش معمولی ، وینیل یا لاتکس استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که هنگام رنگ کردن یا سفید کردن موهای خود ، پوشیدن دستکش بسیار مهم است. چرا که مواد دکلره به پوست دست شما آسیب خواهد زد و رنگ مو نیز پوست دست شما را رنگی خواهد کرد.

رنگ مو آمبره

 

مرحله دوم آموزش رنگ مو آمبره : روشن کردن مو

درست کردن مخلوط دکلره :

  • پودر دکلره و اکسیدان را مخلوط کنید . می توانید به جای استفاده از پودر دکل کرم  نیز استفاده کنید.
  • در نظر داشته قبل از انجام کار از نداشتن حساسیت مو و پوستتان به ماده دکلره اطمینان حاصل کنید.
  • در کار خود سرعت داشته باشید. چون ماده دکلره بعد از ادغام به سرعت منفعل شده و بعد از 20 دقیقه خاصیت خود را از دست می دهد .
  • سعی کنید این مرحله را در محلی با تهویه هوای مناسب انجام دهید تا از استنشاق بیس از حد دود اجتناب کنید.

رنگ مو آمبره

بخش بندی موها:

  • در این مرحله باید موهای خود را بخش بندی کنید . اول از همه بسته به پرپشتی موهای خود را دسته بندی کنید سپس به کمک کش در هر دسته خود مرزی که انتخاب کرده تا سایه روشن ایجاد شود را جدا و مشخص کنید .
  • هر چه موهایتان پر پشت تر باشد دسته بندی بیشتری باید ایجاد کنید .
  • برای زیبا تر شدن کار و جلوگیری از ایجاد مرز خطی تارهای وسط موهای خود را از داخل کش بکشید تا دسته بندی نامرتب و مثل قلموی آبرنگ پله ایی شود و در نتیجه حالت سایه روشن ایجاد شود.
  • مرز بالایی موهایی که نمیخواهد روشن شود را با روغن با وازلین چرب کنید تا دکلره به آن مناطق نفوذ نکند .
  • از گیره های غیر فلزی استفاده کنید تا از واکنش با مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

رنگ مو آمبره

شروع به دکلره کردن :

  • شروع به دکلره کردن موهایتان بکنید. از قلمو مخصوص رنگ برای این کار استفاده کنید.
  • از نوک مو حرکت کنید و به سمت مرز ادامه دهید
  • قلمو را به صورت افقی روی مو نکشید بلکه به صورت عمودی و ضربه ایی مواد دکلره را بر روی رنگ مو بمالید .
  • مطمئین شوید به همه تارهای مو به صورت یک دست مواد خواهد رسید .
  • از فوبل آلمینیومی ضخیم برای پوشاندن موهایی که مواد خورده استفاده کنید .

رنگ مو آمبره

صبر کنید تا به پایه برسد:

  • زمان بدهید تا موهایتان روشن شود و رنگ باز کند و رنگ پایه مورد نظر شما برسد . موهای شما می تواند تا پایه 10 روشن شود ولی برای ایجاد سایه روشن نیاز نیست تا رسیدن به این پایه صبر کنیم و پایه 7 هم برای ایجاد سایه روشن مناسب هست
  • هر 10 دقیقه موهای خود را چک کنید که استقامت داشته باشد زیاد داغ نشده باشد و موهای شما نسوزد یا آسیب نبیند .
  • اگر مواد شما زیادی پف کرد یا داغ یا خشک شد باید مواد را از روی موهای خود پاک کنید . اگر به رنگ دلخواهد خود نرسیدید می توانید مجدد مواد تازه درست کنید و موهای خود را شارژ کنید البته ترجیحا برای آسیب کمتر به موهایتان از شارژ مجدد استفاده نکنید .

رنگ مو آمبره

شستن مواد دکلره :

  • سفید کننده را بشویید. از دستکش استفاده کنید و مواد روشن کنند را را با آب گرم بشویید. سپس موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفاتبشویید. مطمئن شوید که تمام سفیدکننده ها را بیرون می آورید .
  • زمان شستن مو به این بستگی دارد که شما چند درچه می خواهید موهایتان روشن شود و به چه پایه ایی می خواهید برسد. برای یکی دو درجه روشن تر شدن و حالت سایه روشن از رنگ پایه زمان 10 تا 20 دقیقه مناسب است .
  • اگر میخواهید جسورانه عمل کنید و کاملا پایین موهای خود را بلوند کنید می توانید تا 40 تا 45 دقیقه صبر کنید ولی در نظر داشته باشید که هم مرز محسوس تری ایجاد خواهید کرد هم میزان آسیب به موهای شما بیشتر خواهد شد.

رنگ مو آمبره

 

مرحله سوم آموزش رنگ مو آمبره : رنگ کردن موهای شما

خشک کردن مو :

  • مطمئن شوید موهای شما خشک است. قبل از شروع فرایند رنگ آمیزی ، از حوله ای برای خشک کردن مو استفاده کنید. حتی ممکن است بخواهید یک ساعت یا دو ساعت صبر کنید تا موهای شما کاملا خشک شود.

رنگ مو آمبره

بخش بندی مجدد :

  • یکبار دیگر موهای خود را جدا کنید. موهای خود را به همان بخش های اصلی سری قبل تقسیم کنید. مجدد مرز رنگ ها را  را با کش مو یا گیره های مویی ببندید و کارتان را راحتتر کنید.
  • اینبار کمی خط مرز خود را بالاتر ببرید در حد 2 تا 5 سانتی متر تا رنگ به بالای خط مرز هم رسید و حالت محو سایه روشنی بین رنگ ها ایجاد کنید
  • باز هم از گیره های غیر فلزی استفاده کنید تا از واکنش با مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

آموزش رنگ مو آمبره

پوشیدن دستکش :

  • مجدد دستکش بپوشید . میتوانید از دستکش مخصوص رنگ یا هر دستکش پلاستیکی معمولی و لاتکس استفاده کنید .
  • هر چند آسیب رنگ مو از دکلره کمتر است اما باز هم دستهای شما رنگی خواهد شد و پوست شما حساس خواهد شد پس بهتر است از دستکش استفاده کنید .

آموزش رنگ مو آمبره

آماده کردن رنگ :

  • رنگ خود را آماده کنید. هر رنگ مویی نیاز به اکسیدان مخصوص خود دارد و دستورالعمل مخصوص خود را دارد که معمولا می توانید این دستور العمل را از روی جعبه رنگ مو بخوانید یا از فروشنده رنگ مو جویا شوید  .
  • حتماً رنگ خود را در محلی با تهویه مناسب مخلوط کنید.

آموزش رنگ مو آمبره

رنگ کردن موها :

  • برس خود را بر روی قسمت های روشن بکشید اینبار از کشیدن رنگ مو از بالا به نوک مو استفاده کنید.
  • همانطور که گفتیم به 2 تا 5 سانتی متر بالاتر از خط مرز هم رنگ را بکشید تا سایه روشن ایجاد شود
  • سپس با دست شروع به ماساژ دادن تارهای موی خود بکنید تا مطمئن شوید رنگ به همه تارهای موی شما برسد.
  • هر چقدر میخواهید موهایتان روشن تر باشد زمان رنگ گذاشتن باید کوتاه تر باشد و درصد آب داخل رنگ بیشتر باشد.
  • حتی میتواند برای موهای خیلی روشن از رنگساژ با آب و رنگ یا شامپو رنگ استفاده کنید.

آموزش رنگ مو آمبره

صبر کنید تا رنگ بگیرد :

  • بگذارید موهای شنا رنگ بگیرد شود. دستورالعمل های جعبه یا فروشنده رنگ را دنبال کنید تا مشخص شود چه مدت باید رنگ مو را بر روی موهای خود بگذارید.
  • از آنجا که موهای شما روشن شده است ، احتمالاً نیازی به رنگ آمیزی بیش از ده دقیقه نخواهید داشت.

آموزش رنگ مو آمبره

شستن مو ها:

  • رنگ مو را بشویید. از دستکش استفاده کنید و رنگ را با آب گرم بشویید. سپس موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات بشویید.
  • بلوند کردن و رنگ کردن برای موهای شما می تواند بسیار مضر باشد ، بنابراین حتما انتهای کار از نرم کننده استفاده کنید تا رطوبت را در تارهای موی خود قفل کنید.
  • استفاده از نرم کننده را تا دو هفته ادامه دهید . اما از برخورد نرم کننده به کف سر و ریشه موها خودداری کنید چون باعث افزایش چربی پوست سر و ریزش مو خواهد شد.

آموزش رنگ مو آمبره

خشک کردن و آراستن:

  • طبق معمول موهای خود را خشک کنید. احتمالا موهایتان تحت حرارت به خاطر استفاده از رنگ شیمیایی بوده است ، پس بهتر است اجازه دهید با هوا خشک شود و از هرگونه ابزار گرم خودداری کنید.
  • پس از استراحت دادن مو و خشک شدن می توانید از طریق سشوار و اتو موهای خود را حلت دهید و خروجی رنگ خود را ببینید.
  • اگر بعد از چند ماه رنگ نوک موهای آمبره شده رفت می توانید مجددا قسمت رنگ را انجام دهید.

آموزش رنگ مو آمبره

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: آمبره کردن مو , رنگ مو آمبره , آمبره سنتی , آمبره معکوس , آموزش آمبره کردن مو , آموزش رنگ موی آمبره , رنگ موی آمبره , آمبره کردن مو در منزل , آمبره کردن مو گام به گام , آموزش آمبره , آموزش آمبره کردن مو , آموزش رنگ مو آمبره , آمبره کردن مو , آمبره مو , رنگ موی آمبره , آمبره کردن مو در منزل , آمبره کردن مو در خانه , آمبره سنتی , آمبره معکوس , مراحل آمبره کردن مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

ریموور مو چیست؟

ریموور مو پاک کردن رنگ ناخواسته مو مانند رنگ شرابی و رنگ های گیاهی است. استفاده از ریموور مو برای از بین بردن رنگ نامطلوب مو بهترین روش است.

پاک کردن رنگ مو

در این مقاله مطالب زیر را مطالعه خواهید کرد:

  1. انواع ریموور رنگ مو
  2. ریموور مو در خانه
  3. نکات قابل توجه برای ریموور مو

انواع ریموور رنگ مو

ریموور مو یا پاک کننده رنگ مو، دارای انواع مختلفی است. با توجه به جنس مو و تناژ رنگ موی ناخواسته، می توانید یکی از این ریموور ها را استفاده کنید.

ریموور دو فاز

این نوع ریموور دارای 2 مایع با شماره متفاوت است. مایع ها را می بایست به طور مساوی با هم ترکیب کنید و از پشت سر روی موها بمالید. مدت زمان مکث ریموور دو فاز به جنس مو و رنگ موی بستگی دارد. در کاتالوگ محصولات زیبایی مو، زمان مکث و طرز استفاده نوشته می شود. بهتر است قبل از استفاده از ریموور، کاتالوگ مربوطه را خوب مطالعه کنید.

ریموور مو

ریموور پودری

ریموور های پودری مانند پودر دکلره هستند. این ریموور ها می بایست با اکسیدان ترکیب شوند. پس از ۳۰ دقیقه ماندن ریموور روی موها، موهایتان را بشویید. اگر پودر ریموور مایع مخصوص داشته باشد دیگر احتیاجی نیست که با اکسیدان مخلوط کنید.

پس از ترکیب پودر ریموور با مقدار مشخصی اکسیدان و زمان مکث، نتایج زیر به دست می آید.

50 گرم پودر ریموور+ 120 میل آب داغ با زمان مکث 1 الی 1:30 ساعت = پایه 2
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 0.5 یا 3 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 3
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 1 یا 6 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 4
50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 2 یا 9 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = پایه 5

” توجه داشته باشید برای پاک کردن رنگ مو می بایست دو هفته از زمان رنگ کردن موهایتان گذشته باشد. رنگ بعدی موهایتان را ۳ روز پس از ریموور بگذارید.”

ریموور مو

ریموور مو در خانه

از ریموور مو برای پاک کردن رنگ مو های مشکی، شرابی و رنگ های گیاهی استفاده می شود.

ریموور مو

روش های خانگی ریموور رنگ مو

پاک کردن رنگ مو در منزل کار راحتی است که با خواندن این مقاله، بدون اینکه موها آسیب ببیند و با صرف زمان و هزینه کمتری به سادگی می توانید انجام دهید.

پودر لباس شویی ساده

برای ریموور رنگ موی تیره می توانید از پودر لباس شویی استفاده کنید. پس از 5 مرتبه استفاده از این روش رنگ موهایتان به رنگ بلوند تغییر می کند. پودر لباس شویی می بایست فاقد مواد سفید کننده باشد. ابتدا موهایتان را خیس کنید و با یک قاشق غذاخوری (متناسب با حجم موهایتان) موهایتان را بشویید. پودر لباس شویی باید روی موهایتان کف کند. ابتدا ساقه موهایتان که دیرتر از ریشه مو روشن می شود را بشویید.

ریموور مو

سرکه

سرکه و روغن گیاهی را با توجه به حجم موهایتان مخلوط کنید. پس از خیس کردن موهایتان، مواد مخلوط شده را روی موهایتان خوب ماساژ دهید و با صابون بشویید. این کار را تا زمانی که رنگ از موهایتان خارج نشده، تکرار کنید.

ریموور مو

جوش شیرین

مخلوط جوش شیرین و شامپوی ضد شوره بهترین روش ریموور خانگی موهای رنگ شده است. موهایتان را چند دفعه با این مخلوط بشویید. شامپوی ضد شوره به خاطر فرمولاسیون بسیار قوی، بهترین ریممور برای رنگ های موقت نیز است. جوش شیرین یکی از مواد طبیعی است که مانند دکلره موها را روشن می کند و آسیب کمتری به مو می رساند.

ریموور مو

روغن نارگیل

پس از شستشوی موها با آب داغ و شامپو، روغن نارگیل را با آب داغ مخلوط کرده و روی موها و پوست سر خود بمالید. پوست سر و موهای خود را با روغن نارگیل مخلوط شده با آب داغ، خوب ماساژ دهید. موها را با حوله خشک و به مدت 1 ساعت پوشش دهید. پس از گذشت 1 ساعت موها را با آب داغ بشویید. این روش برای سریع پاک کردن رنگ مو مناسب و بی ضرر است.

پاک کردن رنگ مو

قرص ویتامین C

اگر رنگ موهایتان عمر زیادی دارد پس از 30 مرتبه شستشو پاک می شود، میتوانید با ترکیب قرص ویتامین ث و آب، خمیر درست کنید و روی کف سر و روی موهایتان بگذارید. پس از نیم ساعت موهایتان را آب کشی کنید. تکرار این کار باعث می شود رنگ مویی که عمر زیادی دارد سریع پاک شود. برای جلوگیری از شکنندگی موهای خود ازنرم کننده مو و برای آب کشی موها از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی را به مقدار 4/1 را با شامپو مخلوط کنید. موهای خود را با شامپوی ترکیب شده با مایع ظرفشویی بشویید. برای نتیجه دلخواه، بهتر است مایع ظرفشویی را به شامپو ضد شوره اضافه کنید.

لیموترش

لیموی ترش و تازه به خاطر وجود اسید سیتریک که سفید کننده طبیعی خوبی می باشد، برای پاک کردن رنگ مو گزینه مناسبی می باشد. آب لیمو ترش تازه را در ظرفی بریزید. پوست سر و موهای خود را با آب لیموی ترش ماساژ دهید. مراقب باشید پوست سرتان را زیاد چنگ نزنید به خاطر اسید سیتریک لیمو ترش احتمال زخمی شدن پوست سرتان وجود دارد.

اجازه دهید آب لیموی ترش نیم ساعت روی موهایتان و کف سرتان بماند. پس از نیم ساعت موهایتان را با شامپوی مخصوص خود بشویید. برای جلوگیری از شکنندگی موهایتان ازنرم کننده مو و برای آب کشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

سودا

ترکیب شامپو و سودای خوراکی به خصوص شامپوی ضد شوره، برای پاک کردن رنگ ناخواسته موها بسیار مؤثر و بدون عوارض است. سودای خوراکی یک لایه بردار خوراکی طبیعی است.

سودا

 

آب داغ

در کاتالوگ رنگ مو نوشته می شود که رنگ موی مورد نظرتان پس از چند بار شستشو پاک می شود. معمولا اکثر رنگ موها پس از 20 بار شستشو پاک می شوند. می توانید برای سریع پاک شدن رنگ موهایتان برای شستشو از آب دغ استفاده کنید. پس از پایان شستشو برای جلوگیری از شکنندگی موهایتان ازنرم کننده مو و برای آب کشی موهایتان از آب ولرم استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو

نکات قابل توجه برای ریموور مو

انجام ریموور مو با روش های خانگی که در مطلب بالا ذکر کردیم، بدون عارضه می باشد. استفاده ی مکرر از ریموور های شیمیایی برای موها مضر است. بهتر است کمتر از ریموور های شیمیایی استفاده کنید. قبل از استفاده از ریموور های شیمایی، برای گرفتن نتیجه بهتر، به نکات مهم مطلب زیر توجه داشته باشید.

  • قبل از استفاده از ریموور ها موهای خود را با شامپو قلیایی کریتیو، به مدت 5 دقیقه خوب شسته و پس از خشک کردن موها از ریموور استفاده کنید.
  • ابتدا ساقه ی مو را به مواد ریموور آغشته کنید. پس از 20 الی 30 دقیقه ریموور را به ریشه مو بمالید.
  • پس از ریموور مو، از شامپوهای نرم کننده ی مو استفاده نکنید.
  • بهتر است قبل از اضافه کردن اکسیدان، 25 گرم از پودر ریموور را با 5 میل روغن آرگان ترکیب کنید. استفاده از روغن آرگان در ترکیب ریموور، از خشکی موها جلوگیری می کند.
  • پس از ریموور رنگ های مشکی، شرابی و قرمز رنگ موها نارنجی قرمز یا نارنجی زرد می شود. برای پوشش این مشکل بهتر است از رنگ های تناژ دودی استفاده کنید.
  • از ریموور ها برای موهای طلائی استفاده نکنید.
  • از مارک های مرغوب ریموور مانند بس و کریتیو استفاده کنید.

دوره های آموزش رنگ موو آموزش کوتاهی مودر آموزشگاه آرایشگری زنانه هنرآموزان برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , آموزش کوتاهی مو , ,
:: برچسب‌ها: ریموور رنگ مو ,ریموور مو ,ریموور مو چیست ,ریموور چیست ,ریموور ,ریموور موی مشکی ,ریمور مو ,انواع ریموور مو, ريموور مو ,ریمو مو ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

آموزش مش سوزنی با استفاده از کلاه

لایت کردن قسمت هایی از مو را مش کردن مو می نامند. روش های متفاوتی برای لایت مو وجود دارد. مش کردن سوزنی مو با استفاده از کلاه یکی از قدیمی ترین روش های لایت کردن یا دکلره کردن مو است. در این روش چون از کلاه استفاده می شود و ریشه مو آغشته به مواد دکلره نمیشود، مو آسیب نمی بیند و مش منظم تر تر و مرتب تر نسبت به بالیاژ مو می باشد.

" برای جلوگیری از آسیب دیدن مو این کار را به افراد باتجربه بسپارید."

مش

وسایل مورد استفاده مش سوزنی

  • کلاه پلاستیکی نازک مخصوص مش سوزنی
  • قلاب شماره 6
  • پودر دکلره
  • اکسیدان 12 درصد هم مارک رنگ
  • رنگ مرغوب
  • روغن گیاهی
  • سشوار دستی، نایلون پلاستیکی مخصوص رنگ، قلمو و شانه دم باریک

مش

مراحل مش سوزنی با کلاه

  • ابتدا مو ها را تمیز شسته، خشک و شانه کنید. اگر مو شانه نشود موقع بیرون کشیدن از کلاه دچار مشکل می شوید. اگر مو حتی نم داشته باشد، بیرون آوردن مو از کلاه مشکل می شود.
  • موها را به پشت شانه کنید کف دستتان را روغنی کنید و مو ها را ماساژ دهید. این کار باعث می شود موها راحتتر از سوراخ کلاه بیرون آیند.
  • نایلون پلاستیکی را روی سر بکشید طوری که قسمت پشت بلندتر باشد.
  • کلاه را روی سر قرار دهید و با سنجاق به سر محکم کنید که موقع کار جابه جا نشود.
  • انگشتتان را کنار سوراخ کلاه بگذارید و موها را با قلاب از کلاه بیرون بکشید. بعد از فرو بردن قلاب در سوراخ کلاه لازم نیست قلاب را تا ته سر فرو ببرید، لایه های رویی را با قلاب بیرون بکشید. در غیر اینصورت کف سر آسیب میبیند و مو گره می خورد.
  • بعد از کشیدن مو بیرون از کلاه موها را به آرامی شانه کنید.
  • بعد از شانه کردن مو مطمئن شوید که موها زیر سوراخ کلاه نمانده باشند.
  • پودر دکلره و اکسیدان را باهم ترکیب کنید. ترکیب مواد نباید شل باشد و کف نکند میبایست به غلظت خامه صبحانه باشد.
  • از پشت سر شروع به رنگ کردن مو بکنید. از انتهای(مو ساقه) تا نوک مو (ریشه) را آغشته به مواد دکلره بکنید.
  • هر تکه مو را که به مواد آغشته کردید روی سوراخ خودش بگذارید.
  • پس از دکلره کردن مو که حجم کار بستگی به نظر مشتری دارد.( میتوانید حجم کمی از مو را لایت کنید یا حجم بیشتری) کل نایلون پلاستیکی را روی سر بکشید که موهای آغشته به رنگ را بپوشاند.
  • با سشوار دستی به موها یکنواخت حرارت دهید.
  • وقتی مواد دکلره روی سر پف کرد سشوار را خاموش کنید و اجازه دهید تا رنگ مو به پایه دلخواه برسد. هر 10 دقیقه موها را چک کنید.
  • مواظب باشید بیش از اندازه مواد دکلره روی مو نماند و به مو آسیب نزند.
  • موها را شسته و کلاه و نایلون پلاستیکی را از سر جدا کنید.
  • موها را خشک کنید.
  • رنگ مورد نظرتان را آماده کنید و به ریشه مو یا کل مو آغشته کنید.

مش

دوره های آموزش رنگ مو  و دیگر دوره های تخصصی در آموزشگاه هنر آموزان برگزار می شود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش زیبایی مو , آموزش رنگ مو , ,
:: برچسب‌ها: آموزشگاه آرایشگری , مش سوزنی , مش , آموزش رنگ مو ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردين 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد